вторник, 10 апреля 2018 г.

30 березня у Мелітопольській гімназії №9 ММР ЗО пройшла
педрада-педагогічний флеш-меседж
Тема: «Інформатизація освітнього простору гімназії –
суттєвий резерв підвищення якості освіти»
Мета: педагогічні працівники мають можливість швидко, комфортно, лаконічно донести до інших учасників інформацію щодо власних інноваційних ідей, технологій, методів, прийомів або форм роботи. Усі учасники заходу об’єднані актуальним питанням пошуку нових шляхів підвищення якості освіти.   
Форма проведення: педагогічний флеш-меседж.
Обладнання: екран, презентації матеріалів, стікери, ватман, маркери 
презентація
«Наскрізне застосування ІКТ в освітньому процесі та
управлінні закладами освіти і системою освіти
має стати інструментом забезпечення успіху Нової школи»
Проект «НУШ»

Хід педради
Сьогодні, на педраді-педагогічний флеш-меседж, ви, шановні колеги, маєте можливість швидко, комфортно, лаконічно донести до інших учасників інформацію щодо власних інноваційних ідей, технологій, методів, прийомів або форм роботи, обираючи собі роль:
-         Автор-новатор – носій передових ідей;
-         Оптиміст-пропагандист;
-         Песиміст-консерватор – супротивник інноваційної ідеї;
-         Реаліст-аналітик, здатний зважити всі «за»; «проти» і зробити необхідні висновки.
Всі ми об’єднані актуальним питанням пошуку нових шляхів підвищення якості освіти. Бажаю успіху!

# Інформатизація управління плануванням освітнього
 процесу навчального закладу
(доповідач: ЗД з НМР Рєзанова М.І.)
Однією з провідних тенденцій розвитку сучасної освіти є її інформатизація. Реалізація цієї тенденції дає можливість зробити освіту більш ефективною, гнучкою, сучасною, відповідною міжнародним стандартам.
У концепції національної програми інформатизації сутність інформатизації системи освіти трактується як упорядкована сукупність взаємопов'язаних організаційно-правових, соціально-економічних, навчально-методичних, науково-технічних, виробничих, управлінських процесів, спрямованих на задоволення освітніх інформаційних, обчислювальних і телекомунікаційних потреб учасників навчально-виховного процесу, на формування та розвиток інтелектуального потенціалу нації, удосконалення форм і змісту навчально-виховного процесу шляхом упровадження комп'ютерних методів навчання й тестування.
Ефективність інформатизації навчального закладу значною мірою залежить від наукового обґрунтування цього процесу.
Список літератури складений на основі фондів бібліотеки Житомирського державного університету ім. І. Франка, відображає книги, статті з періодичних видань за 2010-2017 роки.
Список буде корисний студентам, аспірантам, викладачам, керівникам закладів освіти.  

# Нова українська школа: практична реалізація,
або
 «Розбудова інформаційного освітнього простору гімназії:
мета, причини, стратегія розвитку»
(доповідач: ЗД з НВР Камінська О.Г.)
4 грудня 2016 року на засіданні Кабінету Міністрів було представлено Політичну пропозицію «Нова українська школа». Цей документ є стратегічною основою для подальшої діяльності уряду щодо реформування середньої освіти до 2029 року. Про особливості практичної реалізації документа розмірковує заступник директора з навчально-виховної роботи гімназії Камінська О.Г.


Управлінська діяльність адміністрації Мелітопольської гімназії №9 спрямована на розв’язання таких основних завдань:
1.  Розбудова інноваційно – комунікаційного середовища гімназії, системне використанні методів теоретичного пошуку.
2.  Підвищення ефективності педагогічного процесу шляхом упровадження інноваційних ідей в управлінську діяльність та навчально-виховний процес, розбудові е-середовища гімназії.
3.  Розвинути професійні компетенції педагогів, спрямовані на забезпечення готовності фахівців системи освіти до розв’язання сучасних освітянських проблем, шляхом створення експериментального майданчика на базі навчального закладу.
4.  Забезпечити освітні потреби кожного суб’єкта освітнього процесу.
5.  Відстежити освітні успіхи учнів у тісному зв’язку та залежності від творчого зростання педагогів.
6.  Сприяти розвитку комунікативних взаємовідносин між суб’єктами педагогічного процесу.
7.  Узгодити дії адміністрації та виконавців за відповідними алгоритмами сумісної діяльності.
Діяльність колективу гімназії № 9 спрямована на виконання Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», Національні доктрини розвитку освіти, Державні програми «Вчитель», регіональних та міських програм та реалізацію методичної проблеми міста «Управління розвитком компетентності суб’єктів навчально-виховного процесу в умовах інноваційного розвитку освітнього закладу».
Відповідно до розробленої системи управлінської діяльності як ресурсної основи інноваційного освітнього простору школи основним завданням управлінського апарату є моделювання розвивального інноваційно-комунікаційного освітнього простору шляхом виконання Програми розвитку освіти Мелітопольської гімназії № 9 та виконання Концепції дослідно-експериментальної роботи закладу художньо-естетичного спрямування.
Система освіти гімназії, віддзеркалюючи соціально-економічні запити міста та регіону в ситуації високого динамізму змін у суспільстві, інтенсивного зростання високотехнологічних комунікацій і виробництв, перебуває у стані постійного  пошуку шляхів актуального, прогнозованого, випереджального реагування в умовах регіону на виклики часу.
Діяльність гімназії спрямована на забезпечення умов рівної доступності для учнівської громадськості до сучасної повноцінної, якісної освіти, що відповідає актуальним і перспективним запитам особистості, суспільства і держави, міжнародним критеріям, позитивній динаміці розвитку гімназії як відкритої інноваційної системи, конкурентоздатної й орієнтованої на підготовку творчої особистості гімназиста засобами науки та мистецтва.

Питання розвитку творчої та конкурентоздатної особистості в умовах сьогодення є важливим аспектом у виховній роботі.  

#  Інноваційні технології в організації учнівського
самоврядування в гімназії
(доповідач: педагог-організатор Демидова О.В.)
Навчати демократії, формувати демократичні принципи й засади, розвивати демократичну культуру у підростаючого покоління потрібно зі шкільних років. Саме в стінах навчальних закладів у дітей формуються ті якості, які потім у дорослому житті допоможуть їм стати гідними громадянами України. Побудова гуманного демократичного суспільства ставить перед нами, педагогами, багатоскладних проблем, що стосуються виховання особистості школяра. Вирішення цих проблем дасть можливість знайти правильні шляхи, методи, форми виховної роботи. Адже суспільноважливе завдання, що стоїть перед педагогами – це виховати вільних і незалежних, рішучих і відважних, здатних на творчий пошук, критично мислячих людей, отже, виховати високоморальних, активних громадян.


Сьогодні учнівське самоврядування як підхід до організації навчально-виховного процессу має потенційні можливості для реалізації молодіжної участі в процессах прийняття рішень на рівні школи. В тім, форми, яких воно набуває в сучасній школі, організаційні принципи, мотиви і діяльність учасників, ставлення до нього учнівської молоді змінюються відповідно до провідних тенденцій освіти і сучасного українського суспільства загалом.

Виховання базується на розвитку у дитини якостей, які допомагають їй реалізувати себе, як частину суспільства, і як неповторну індивідуальність з її специфічними запитаннями і індивідуальними засобами самореалізації. Тобто, обрати оптимальний режим інтелектуальних, емоційних, фізичних навантажень, правильно реагувати на невдачі та успіхи, сконцентруватись на відповідному типі трудової діяльності й оптимальній формі проведення вільного часу. Учнівське самоврядування, у свою чергу, створює можливість для життєвого самовизначення учнів, що означає розкриття перед ними світу людських взаємин у всій їх складності й суперечності, виділення тих моделей взаємодії між людьми, котрі можуть вести до успіху. Це спонукає дитину звертатись до свого внутрішнього світу, оцінювати свої позитивні надбання і не використані можливості, вибудувати індивідуальну програму життєдіяльності на близьку і більш віддалену перспективу, цілеспрямовано створювати особистісно-значущі життєві смисли.
Учнівське самоврядування створює простір для прояв у особистих проблем дітей, із сукупності яких складається їх власне життя. Як організувати процес виховання учнів? Як зробити його змістовним та ефективним? Ці питання постали перед школою в час складних соціально-економічних перетворень в Україні. Відповіді на ці запитання знаходимо у сутності учнівського самоврядування, яке є універсальною формою активності, яку можна з однаковим успіхом вважати, як способом організації бутя шкільного колективу, так і чинником творчої самореалізації особистості. Воно має на меті через широко розвинуту систему органів самоуправління забезпечити включення учнів до організаторської роботи, до управління справами колективу; сформувати права і визначитися з обов’язками учнів; сформувати почуття господаря класу, школи, міста, держави.
Пропоную «Школу лідерів» – дієве учнівське самоврядування, де «Творча рада лідерів класів» - найвищий виконавчий орган, складається з 7 центрів, по 10 учнів у кожному, по одному з кожного класу (5-11класи); очільником Творчої Ради є Президент та заступник президента гімназії; консультативну допомогу здійснюють вчителі-консультанти.
«Школа лідерів» дає можливість розвитку особистості, яка не тільки знає, але і практично вміє досягати успіху у різних сферах діяльності, тобто особистість, яка не розгубиться при вирішенні життєвих ситуацій. Метою діяльності «Школи лідерів» є розкриття особистісного потенціалу учнів, розвиток їхніх здібностей, а також організація групової роботи. Завданням навчання лідерів є набуття навичок відповідальної поведінки; формування навичок планування діяльності та організації роботи в команді; формування навичок ділового спілкування; набуття практичних вмінь самопрезентації.
Стиль діяльності «Школи лідерів» – це інновації, ексклюзив, креативність: «Цікавий світ створи для себе сам».
 Отже, головне завдання в організації учнівського самоврядування полягає в тому, щоб через розвиток соціальної активності учнів виховувати в учнів почуття власної гідності, надати їм можливість проявити себе у суспільноорієнтованих справах. Майбутнє розкриває великі перспективи та можливості для лідерів. У перспективі – багато нових цікавих справ, які нададуть можливість залучити якомога більше учнів до суспільнозначущої праці, набуття практичного досвіду в громадському житті.


Результати інноваційної діяльності навчального закладу
Управління Мелітопольською гімназією №9 ММР ЗО базується на використанні інноваційних технологій. Інновації, інтерактивні, комунікаційні педагогічні технології використовують практично більшість педагогів гімназії як безумовний атрибут сучасної освіти. Значна частина досвіду оформлюється у вигляді дослідницької та експериментальної роботи.
Протягом 2014/2018 років роботу творчої науково-експериментальної діяльності педагогічних кадрів було спрямовано на реалізацію теми «Розвиток педагогічної майстерності вчителів мистецьких дисциплін в інноваційному освітньому середовищі гімназії».
У ході реалізації етапів дослідно-експериментальної діяльності отримані такі результати: проведено моніторингові дослідження щодо зростання педмайстерності вчителів через упровадження в практику інноваційної експериментальної діяльності.
Питання з упровадження інноваційних технологій педагогами гімназії у освітній процес знаходиться на постійному контролі адміністрації школи, досліджується на засіданнях шкільних методичних об’єднань, творчих груп вчителів.
Професійна майстерність учителів удосконалюється в процесі участі їх в методичних заходах та методичних підрозділах гімназії. Педагоги  залучаються до складу роботи творчих груп. Підвищенню рівня професійної компетентності сприяли такі методичні структури:
-  Психолого-педагогічний семінар «Особистісно-професійне становлення вчителя нової генерації умовах експериментальної діяльності» (керівник Терещенко Я.О., практичний психолог, спеціаліст першої категорії).
-  Постійно діючий семінар-практикум «Упровадження хмарних технологій в інноваційному середовищі гімназії» (керівник Межевікін П.В., учитель інформатики, спеціаліст другої категорії).
-  Творча група «Упровадження хмарних технологій в інноваційному середовищі гімназії» (керівник Межевікін П.В., учитель інформатики, спеціаліст другої категорії).
-  Творча група «Медіакультура як елемент навчально-виховного процесу гімназії» (керівник Саклакова М.М., учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель»).
-  Динамічна група «Упровадження технології Веб-квестів під час навчально-виховної та позакласної роботи» (керівник Рубан М.М., учитель історії, спеціаліст другої категорії).
-  Динамічна група «Упровадження технології «Перевернутий клас» в НВП гімназії» (керівник Власенко Г.І., учитель англійської мови, спеціаліст першої категорії). 
Продуктом діяльності щодо упровадження інновацій є:
1.  Творча група «Упровадження хмарних технологій в інноваційному середовищі гімназії» - науковий звіт, ярмарок педагогічних інновацій, створення е-середовища на платформі MOODLE.
2.  Творча група «Медіакультура як елемент навчально-виховного процесу школи» - створення науково – методичного посібника  «Медіакультура як елемент навчально-виховного процесу школи»; організація і проведення тижня медіакультури; конкурс соціальних відеороликів.
3.  Динамічна група «Упровадження технології Веб-квестів під час навчально-виховної та позакласної роботи» - теоретичний семінар «Етапи впровадження веб-квестів у навчально-виховній та позакласній роботі гімназії».
4.  Динамічна група «Упровадження технології «Перевернутий клас» в НВП гімназії» - теоретичний семінар «Етапи впровадження технології «Перевернутий клас».


# Інформаційно-комп’ютерна складова навчального процесу
(доповідач: учитель інформатики Федак І.М.)
презентація

Про впровадження та розвиток комп'ютерне орієнтованого освітнього середовища на основі інформаційних систем, мереж, ресурсів і технологій з доповіддю виступить учитель інформатики Федак І.М. 

Вчителі гімназії є упорядниками програм курсів за вибором з мистецтва, які затверджені на засіданні ДНУ «Інституту модернізації змісту освіти» і «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах естетичного профілю».
Суб’єктами спільної діяльності з розвитку педагогічної майстерності вчителів в умовах гімназії визнано: Інститут модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України, державний вищий навчальний заклад «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних науки України, спілка «Відроджені гімназії України», Мала академія наук учнівської молоді, навчальні заклади Новомелітопольського округу «Перспектива» (ЗНЗ №7,13,22; ДНЗ № 5,39), заклади культури м. Мелітополя: музей, міський театр «Колесо», бібліотека  ім. В. Маяковського, дитячий клуб «Факел», гімназія міста Пардубиці (Чехія).
У структуру моделі також увійшли інноваційне науково-методичне забезпечення (оновлений зміст, форми та методи роботи), яке здійснюється через наступні напрями діяльності та форми реалізації концепції: очне навчання з проблем розвитку ПМ (проблемні курси, майстер-класи, навчально-практичні та інтерактивні тренінги, семінари, конференції; е-навчання на е-платформі - е-курси, е-тренінги, Інтернет-конференції, Інтернет-семінари, вебінари); участь в педагогічних конкурсах та освітніх проектах (міських, обласних, Всеукраїнських, Міжнародних); обмін та поширення передового перспективного педагогічного досвіду з розвитку педагогічної майстерності вчителів.

Цієї весни міський методичний кабінет згідно наказу управління освіти Мелітопольської міської ради від 22.09 2017  №618  «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами міста у 2017-2018 н.р.»  запросив всі загальноосвітні навчальні заклади нашого міста взяти участь у фестивалі шкільних методичних об'єднань природничих наук.

Роботу шкільного методичного об’єднання вчителів природничих дисциплін презентує нам її керівник Дрізік Г.В.

# Підвищення якості навчання на основі впровадження сучасних підходів до організації навчання та впровадження нових технологій
(доповідач: керівник ШМО Дрізік Г.В.)
презентація

Особливу увагу приділено питанням управління реалізацією інноваційної моделі від організації чіткого внутрішньошкільного стратегічного планування до індивідуальної  траєкторії росту педагогічної майстерності вчителя та особистості учня. Розвиток творчих та інноваційних тенденцій в роботі педагогічного колективу забезпечується шляхом обміну досвідом, підвищення кваліфікаційного рівня вчителів, дослідно-експериментальної діяльності, принципу партнерства у навчанні та  технології т’юторства в роботі з гімназистами.
Ураховуючи досвід роботи гімназії з проблеми дослідно-експериментальної роботи, у змістовному аспекті концепції визначено перспективи розвитку, пріоритетні напрями і зміст діяльності педагогічного колективу гімназії на Міжнародному, Всеукраїнському, обласному та міському рівнях, а також шляхи і зміст організації роботи гімназії в межах освітнього округу «Перспектива».
Розроблено зміст цільової комплексної програми розвитку гімназії як освітнього закладу з формуванням груп художньо-естетичного профілю, програму розвитку педагогічної майстерності вчителів мистецьких дисциплін в інноваційному освітньому середовищі гімназії та програму розвитку міжшкільного об’єднання як однієї з форм залучення дітей до навчання мистецтву, що базується на територіальному рівні та сприяє розвитку диференційного та інтегрованого навчання.
         Цільова комплексна програма розвитку гімназії як освітнього закладу з формуванням груп художньо-естетичного профілю зазначає основні напрями та зміст діяльності педагогічного колективу в сфері мистецької освіти. Програма визначає навчальні програми предметів мистецького циклу, основні програми гуртків, індивідуальних занять, факультативів та курсів за вибором, а також визначає основні форми і види діяльності учнів й дозволяє будувати навчально-виховний процес на засадах компетентнісного та особистісно-орієнтованого підходів. Цільова комплексна програма серед груп художньо-естетичного профілю визначає наступні пріоритетні напрями діяльності педагогічного колективу:  підвищення якості освітніх послуг; запровадження в гімназії інноваційних підходів, форм, методів і засобів навчання; забезпечення ефективної взаємодії та співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу; активізація діяльності школи в освітньому просторі. Програма визначає концептуально головну мету і завдання розвитку освіти Мелітопольської гімназії № 9 як навчального закладу художньо-естетичного профілю, конкретизує шляхи, механізми, терміни  та перелік основних заходів з реалізації стратегічних завдань, їх виконавців, прогнозовані результати її виконання. Метою програми є забезпечення позитивної динаміки розвитку гімназії як відкритої інноваційної системи, конкурентоздатної й орієнтованої на підготовку творчої особистості гімназиста засобами науки та мистецтва. Програму спрямовано на виконання наступних завдань: забезпечення якості освіти шляхом модернізації гімназійного змісту та освітніх технологій, створення адаптованої моделі старшої школи на основі художньо – естетичної інтеграції та профільного навчання. До змісту програми органічно уведено наступні проекти: «Соціальний захист учнів гімназії», «Обдарована дитина», «Профільна освіта», «Співдружність школи, сім’ї  та громадськості - в ім’я дитини», «Шкільна газета «У дев’яточку», «Я - ми - родина - Батьківщина», «Школа джур», «Мистецтво бути здоровим». Метою проекту «Сходинки до мрії», яке відноситься до мистецької освіти, є удосконалення роботи художньо-естетичного компоненту гімназії, створення своєрідного культурного середовища, що дозволяє розширювати і виховувати природні інтереси дітей та досягти своєї мрії. Продовження створення умов для розвитку обдарованих особистостей через базовий рівень навчальних дисциплін, профільний рівень, елективні курси, систему підтримки, що впливає на результативність участі учнів у інтелектуальних конкурсах.
Основна мета і завдання з реалізації інноваційної моделі навчального закладу виконуються. Робота носить теоретичний і практичний характер із втіленням у практичну діяльність вчителів сучасних технологій, направлених на формування інноваційно-інформаційного освітнього середовища гімназії. Але є нові перспективи. Саме про це Межевікін П.В.

# Проект єдиної інформаційної платформи гімназії
(доповідач: учитель інформатики Межевікін П.В.)

Вправа
Показати радикальні відмінності між традиційною «школою як школою», і винайденою заново «школою, яка не школа»
Зразок


Школа як школа
Школа, яка не школа
1.      
Думай, як усі
Думай інакше
2.      
Я – остання літера в алфавіті
Можна я?!! Я сам!
3.      
«Їж, що дають»
Обирай самостійно, що вивчати і як вивчати
4.      
«Нам держава довірила навчання дітей!»
«Ми відповідальні за тих, кого приручили…»
5.      


6.      


7.      



Додайте до цих пунктів свої варіанти
Зверніть увагу. В центрі всіх відповідей – дитина,  бо в школі головна особа –учень , це його школа. Школа повинна бути детиноцентрованою.
Наша гімназія прагне бути адекватною реаліям часу. Тож у тих, хто в ній працює, має бути передчуття майбутнього. В найближчому майбутньому відбуватиметься ускладнення усіх соціальних інститутів, розроблятимуться новітні технології, наростатимуть процеси глобалізації , тощо…
Відступати вже нікуди. За нами майбутнє України!

 Рішення педради від 30.03.2018
1. Поширювати власний досвід щодо застосування ІКТ в НВП гімназії в Інтернет просторі через створення власних сайтів засобами Google-інструментів (вчителі-предметники, практичний психолог, соціальний педагог, керівники-гуртків, бібліотекар: до жовтня 2018 року)
2. Спланувати роботу учнівського самоврядування «Школа лідерів» (педагог-організатор, класні керівники: до 15 травня 2018 року)
3. Презентувати роботу учнівського самоврядування «Школа лідерів» (педагог-організатор, класні керівники: до 15 листопада 2018 року)
3.  Провести серію методичних заходів щодо впровадження ІКТ у роботу шкільних методичних об’єднань (ЗД з НМР Рєзанова М.І., керівники ШМО: протягом 2018/2019 н.р.)
4. Створити Google-сайти з виховної роботи (класні керівники: травень, 2018 р.)
5.  Розробити та апробувати єдину інформаційну платформу гімназії на базі нашого навчального закладу (учитель інформатики Межевікін П.П., протягом 2018/2019 н.р.)

Комментариев нет:

Отправить комментарий